Sabtu, 30 Mac 2013

Semakan Online Keputusan SPM 2013


Semakan Online Keputusan SPM 2013 | Berikut adalah cara membuat semakan keputusan SPM melalui SMS . Para pelajar dan ibu bapa dinasihatkan agar sentiasa dari masa ke semasa mengikuti laman ini untuk mendapatkan maklumat terkini dengan tepat.

Semakan Online Keputusan SPM 2013

Cara Semakan Keputusan SPM melalui Online

Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) adalah perkhidmatan percuma diperkenalkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia kepada ibu bapa / penjaga untuk menyemak dan memudahkan untuk mengetahui keputusan peperiksaan secara online.Dibawah cara-cara:


1) Semakan secara online :Klik sini Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS)
2) Masukkan Nombor Kad Pengenalan atau Sijil Surat Beranak
3) Pilih Sekolah Rendah atau Sekolah Menengah
4) klik butang Semak Laporan.
Cara Semakan Keputusan SPM melalui sms

Semakan Online Keputusan SPM 2013

Anda jugak boleh semakan keputusan SPM melalui mySMS 15888. Langkah-langkahnya :

- Semakan SMS: Taip SPM [No KP] [angka giliran] dan hantar ke 15888

- Contoh: SPM 950909125151 BC001A040 hantar ke 15888

Kepada mereka yang berjaya diucapkan berjuta tahniah! Bagi mereka yang sebaliknya teruskan usaha, hidup mesti diteruskan! Sebenarnya tiada orang yang gagal kecuali orang yang berputus asa! Teruskan Usaha dengan sabar dan dirikanlah sembahyang!

Bagi lepasan SPM tahun 2013 Dan STPM 2012/2013 ini, kerajaan dah ambil inisiatif untuk memudahkan adik-adik yang berminat untuk menyambung pelajaran ke IPTA (Institut Pengajian Tinggi Awam). UPU dah buatkan satu laman web untuk memudahkan adik-adik semak kelayakan melalui online sahaja. Tak perlulah juling mata lagi nak baca borang yang setebal novel untuk semak satu persatu kelayakan adik-adik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan